Traily

Opuštěný hřeben Hostýnských vrchů

Slíbil jsem Vám zmapování zajímavého trailu v Hostýnských vrších. Tady je! Nejprve si přečtěte popis celé trasy a na konci článku najdete samozřejmě i krátké video. Slovo „trail“ tu asi není úplně na místě, ale svou liduprázdností a místy i menší technickou náročností je pro pohodovou cestu na horském kole jako dělaný.

Jihovýchodí hřeben Hostýnských vrchů, který se táhne od Držkové po Semetín, je poměrně zapomenutý a zdaleka není cyklisty tolik vyhledávaný jako provařený úsek z Trojáku na Hostýn. Toho si jsou vědomi také motorkáři, jejichž stopy zde často vidíme i slyšíme. Pro bikera je to však hotový ráj, kde si může jezdit bez větších obav, že někoho přejede. Projížděný úsek si můžete zobrazit na mapě v Cykloserveru. Celkem trasa měří 7 km a při pohledu na její profil je Vám jasné, že je lepší projíždět ji ve směru, který zde popisuji.

kořenová vložka

Start je na rozcestí Pod Kopnou, ke kterému se můžete dostat výhodně asfaltovým stoupáním od Patriot kempu v Držkové. Také můžete přijet po žluté od Trojáku nebo z druhé strany od Podkopné Lhoty – obě varianty jsou mixem asfaltu a terénního stoupání. Od rozcestí teď budeme sledovat pouze modrou turistickou značku ve směru Baťková-Chléviska. Hned na začátek vjedeme do lesa, kde nás čeká krátké prudší stoupání. V jeho horní části po pravé straně máme první výhledy do okolí. Vzápětí objíždíme vrch Humenec a začíná opravdová zábava. Následujících asi 5 km se bude střídat les – louky – slunné mýtiny. Povrch se bude měnit od hladké lesní cesty po kamenité sjezdy, kořenové vložky a pár popadaných kmenů nebo celoročních kaluží.

Pod Vysokým Grúněm

Cestou míjíme rozcestí Pod Humencem a Pod Vysokým Grůněm. Až na pár krátkých stoupání celá trasa stále klesá. Přece jen jsme začali cestu kolem 700 m.n.m. a končíme v nějakých 550 m.n.m. Na celé trase není kde zabloudit. Modrá značka je dobře viditelná. Pouze asi 500 m za Vysokým Grůněm uhýbá ve sjezdu cesta vpravo. Poprvé jsem ji nedobrzdil. Asi ve druhé třetině hřebenovky na pár metrů najíždíme na šotolinovou cestu. Z té značka opět odbočuje vlevo – je to ve sjezdu, nenápadné a pokud ji minete, nic se neděje, protože asi za 300 m se na ní vrátí v zatáčce, kde Vy ale pokračujete rovno do lesa. Zbývá velice rychlý úsek lesem zakončený krátkým stoupáním na rozcestí Pod Baťkovou.

Z rozcestí Pod Baťkovou můžete pokračovat dál ve směru na Semetín/Vsetín nebo ke Všemině. Také můžete sjet po šotolinové cestě do Hošťálkové. Pokud se chcete vrátit, doporučuji první část lesem absolvovat po modré značce a poté pokračovat vzhůru po již zmiňované šotolinové cestě. Ta při pohledu do mapy jakoby kopíruje původní trasu po modré a nenápadně stoupá zpět k rozcestí Pod Kopnou. Odtud je pěkný sjezd po žluté ve směru na Troják, ale ve finále záleží, kam potřebujete dojet.

Chcete-li další tipy, jak v této lokalitě poskládat celý výlet, napište do komentářů. Rád Vám poradím třeba i s dotazy na ubytování, parkování nebo jídlo.